ASR-2103 Risk Management and Insurance

The main purpose of this course is to familiarize student with risk management and to several fundamental principles related to insurance such as: Risk management for individuals and business, the uses of risk management in an organisation and their effects on profit, risk identification and analysis, risk measurement, the risk related to liability, investment analysis and decision making, the different types of insurance.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de finance, assurance et immobilier

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Automne 2010 – 1 section offerte

Ce cours est la version anglaise du cours ASR-2100 Gestion des risques et assurance. Un seul de ces deux cours sera reconnu dans le programme.

Automne 2009 – 1 section offerte