Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'hiver 2020
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'hiver 2020
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

This course studies the important literary texts and poems that defined the Modern period in American Literature. The course examines the American Modernist response to the pre- and post-World War I ethos through various concepts, contexts, and movements such High Modernism, Harlem Renaissance, the Lost Generation, the Jazz Age, Modernist Primitivism, as well though texts that shed light on issues of gender, race, and class.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Hiver 2019

1 section offerte
ANG 2040 - A
En classe
NRC12823
Capacité maximale45 étudiants
This course studies the important literary texts and poems that defined the Modern period in American Literature. The course examines the American Modernist response to the pre- and post- World War I ethos through various concepts, contexts, and movements such High Modernism, Harlem Renaissance, the Lost Generation, the Jazz Age, Modernist Primitivism, as well though texts that shed light on issues of gender, race, and class. Pour en savoir plus, consultez le plan de cours abrégé.
Plage(s) horaire
TypeEn classePavillonLouis-Jacques-CasaultJournéeMardi