Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2020
Cours présentiel-hybride
Cours à distance-hybride

Cours à l'horaire à l'automne 2020
Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
Cours offert en développement durable
Cours pouvant être offert en mode comodal
Cours pouvant être offert à distance-hybride

GIE-6005 Legal Aspects of International Business Transactions

This course presents the legal framework governing the international business activities of Canadian companies. The main international treaties applicable in Canadian commercial law (WTO, NAFTA), the regulation of the activities of multinational enterprises, the agreements of cooperation between businesses (Joint Venture), the various forms of export aid, the international contracts including incoterms and documentary payment, key intellectual property rights in trade (trade secret, patent, trademark), technology transfer and some private dispute resolution modes such as international commercial arbitration are discussed in this course. Students who have successfully completed GIE-4004 or GIE-4005 or GIE-6004 cannot register for this course.
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures