Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'automne 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

MNG-2116 Principles of Responsible Management

This course begins with the premise that in the current global environment, businesses and managers have much to gain from implementing practices that respect the principles of responsible management (PRM). PRM includes practices that lead to socially, environmentally, and economically sustainable performance, which optimizes stakeholder value and moral excellence. These practices need to be applied across an organization (e.g., HR, Finance, Accounting). Through an overview of the latest developments in the fields of research in businesses and management, the course offers students the knowledge, tools, skills and self-analysis capabilities needed to become responsible managers in modern organizations.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Cours équivalent(s) UL

MNG 2109Responsabilité sociale des entreprises et économie solidaireDepuis l'hiver 2013

Automne 2019

NRC86957
Capacité maximale37 étudiants
Enseignant(s)
Tania Falco
This course is the english version of MNG-2109 Responsabilité sociale des entreprises et économie solidaire. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program.
DuréeDu 3 sep 2019 au 13 déc 2019Local0215Horaire18h30 à 21h20

Automne 2018