Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'automne 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

MRK-2112 Business to Business Marketing

The challenges and opportunities presented by the business to business markets are different from those in consumer markets. Organizational buyers possess different purchase behaviors and decision making processes from those used by individual buyers. While many of the marketing concepts such as customer relationships, value and buyer decision making function look similar to those used in consumer marketing, there are significant differences. This course is designed to give you a thorough grounding in the knowledge, the activities and the characteristics of business-to-business transactions. One challenge to establish an effective business to business marketing strategy is to recognize the needs of a complex customer organization. Thus, it also provides the knowledge of examining the nature of the business-to-business markets, analyzing the complex buying and selling processes and eventually building stable long-term customer relationships.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures