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MRK-2112 Business to Business Marketing

Renseignements

Description

The challenges and opportunities presented by the business to business markets are different from those in consumer markets. Organizational buyers possess different purchase behaviors and decision making processes from those used by individual buyers. While many of the marketing concepts such as customer relationships, value and buyer decision making function look similar to those used in consumer marketing, there are significant differences. This course is designed to give you a thorough grounding in the knowledge, the activities and the characteristics of business-to-business transactions. One challenge to establish an effective business to business marketing strategy is to recognize the needs of a complex customer organization. Thus, it also provides the knowledge of examining the nature of the business-to-business markets, analyzing the complex buying and selling processes and eventually building stable long-term customer relationships.
Cycle(s) du cours - Premier cycle
3crédits

Répartition hebdomadaire

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Préalable(s)

Plus

Cours équivalent(s) UL

Il s'agit d'activités dont le contenu pédagogique est identique ou tellement semblable que la réussite de l'un signifie la reconnaissance de l'autre.
MRK 2108Marketing interentreprises (B to B)Depuis l'été 2009

Horaire

Hiver 2014

1 section offerte
Tout ouvrir
MRK 2112 - A
En classe
+-
NRC21474
Capacité maximale60 étudiants
Pour vous inscrire accédez à monPortail.

Remarques: cette page constitue la description officielle de l'activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier cette activité sans préavis.

Remarque: tous les horaires établis par l’Université Laval sont sujets à changement. Pour vous inscrire accédez à monPortail.

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