Aller au contenu principal

MRK-6020 Responsible Marketing

In this course we will explore the nature of social debates that involve organizational and managerial responsibility. The underlying perspective of this course is the social contract. The course will not judge the merits of various ethical perspectives; nor will it study the details of legal frameworks that apply here or elsewhere. We will investigate how these perspectives and regulations evolve, compete and lead towards social actions, regulations, etc. which have a direct impact on organizations and their managers. The main objective of this course is to educate the future managers.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • Cours pouvant être offert à distance
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Hiver 2024 – 1 section offerte

NRC 16916 Capacité maximale: 50 étudiants

This course is the English version of MRK-6017 Marketing responsable. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. Proctored exams take place on campus only. Exams may take place at times other than the scheduled classroom time, including evenings and weekends. .

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 15 jan. 2024 au 26 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3213

Hiver 2023 – 1 section offerte

NRC 16830 Capacité maximale: 50 étudiants

This course is the English version of MRK-6017 Marketing responsable. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 10 jan. 2023 au 21 avr. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3213