ANG-8102 Comprehensive Examination I (prospective)

The prospective examination concerns the topic of the doctoral dissertation, as well as the field of expertise (linked to the dissertation topic) of the dissertation supervisor. The objective of this exam is to assess the student's abilities to define the dissertation topic or to study an aspect related to it. Another objective is to evaluate the student's mastery of the subject matter and the knowledge acquired about the research project and primary corpus. Finally, this examination evaluates the student's capacity to communicate in both written and oral forms what has been studied during the preparatory phase of the examination (3rd semester).

Cycle du cours

• Troisième cycle

Mode d'enseignement

• Faculté des lettres et des sciences humaines
  • Département de littérature, théâtre et cinéma

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Troisième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Automne 2020 – 1 section offerte

Note - L’approbation de la direction de programme est obligatoire pour s’inscrire à ce cours. Veuillez vous présenter au Bureau d’accueil et de la gestion des études de la Faculté des lettres et des sciences humaines, au local 3248 du pavillon Charles-De Koninck.

• Type: Examen de doctorat
    • Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020