ANG-8103 Comprehensive Examination II (retrospective)

The comprehensive examination allows the student to study a corpus and to develop a knowledge base that are different from the dissertation corpus and area of specialization. This other corpus is chosen by the student according to the fields of expertise of the professors in the program and the available resources at the time. The objective of this exam is to assess the student's abilities to study another corpus or theme, and to develop a second field of expertise. Finally, this examination evaluates the student's capacity to communicate in both written and oral forms what has been studied during the preparatory phase of the examination (3rd semester).

Cycle du cours

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Automne 2021

• Faculté des lettres et des sciences humaines
  • Département de littérature, théâtre et cinéma

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

• Troisième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Automne 2021 – 1 section offerte

NRC 83123 Capacité maximale: 5 étudiants Enseignant: Jean-Philippe Marcoux

Note - L'approbation de la direction de programme est obligatoire pour s'inscrire à ce cours.

• Dates: Du 30 août 2021 au 10 déc. 2021

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Doctorat en littératures d'expression anglaise

Automne 2017 – 1 section offerte

Note - L’approbation de la direction de programme est obligatoire pour s’inscrire à ce cours. Veuillez vous présenter au Bureau d’accueil et de la gestion des études de la Faculté des lettres et des sciences humaines, au local 3248 du pavillon Charles-De Koninck.

• Dates: Du 5 sept. 2017 au 15 déc. 2017

Automne 2016 – 1 section offerte