CTB-1106 Introduction to Accounting

The objective of this course is to develop the student's capacity to understand the functioning of an accounting system, from recording transactions in accounting books to preparing financial statements. The student will discover the limits and constraints of financial accounting and understand the various accounting rules. Finally, the participant will learn how accounting information can respond to the needs and concerns of the primary users. At the end of this course, the participant should be able to read, understand, interpret and analyse financial statements.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Automne 2021
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • École de comptabilité

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Automne 2021 – 1 section offerte

NRC 84099 Capacité maximale: 80 étudiants Enseignant: Marie-Claude Bastien

This course is the English version of CTB-1000 "Comptabilité générale". Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online in synchronous mode, live, according to the schedule indicated. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 30 août 2021 au 10 déc. 2021
    • Journée: Jeudi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20

Hiver 2021 – 1 section offerte

This course is the English version of CTB-1000 "Comptabilité générale". Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course is offered online in synchronous mode, live, according to the schedule indicated. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 18 janv. 2021 au 23 avr. 2021
    • Journée: Mercredi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20

Automne 2020 – 1 section offerte

This course is the English version of CTB-1000 "Comptabilité générale". Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.This course will consist of a minimum of 4 synchronous class sessions at the class time slot (Thursday 12:30 pm to 3:20 pm) to be determined by the teacher.

• Type: Sur Internet
    • Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020