ENT-6058 Applied SMEs' Strategic Diagnosis and Analysis

Applied pedagogy based on interactive and entrepreneurial students' participation : from the basics on entrepreneurship, SMEs and entrepreneurs, students will gain an integrated understanding of the versatile, flexible and original management functions and daily strategic actions implemented in SMEs by their entrepreneurs; discover the very heterogeneous, specific managerial and applied strategic contexts of fast-growing SMEs, internationalization, partnerships, networks/alliances, family firms, and high-tech SMEs; in order to link theory and practice through in-depth interviews, live diagnosis and analysis of active entrepreneurs, invited in class by the students to share their constraints, challenges and solutions on their past, present and future strategies, including their realistic implementation.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Été 2021
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de management

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

• Scolarité préparatoire

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Été 2021 – 1 section offerte

This course is the English version of MNG-6015 or ENT-6015 Diagnostic et analyse stratégique appliqués aux PME. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online with a few synchronous sessions. Participation in the synchronous sessions is strongly recommended. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plages horaires

• Type: Sur Internet
    • Dates: Du 3 mai 2021 au 16 juil. 2021
    • Date: 5 mai 2021