GSF-1100 Introduction to finance

The objective of this course is to provide students with a general understanding of finance. We will work on the time value of money, learn how investors think about the value of streams of cash flows, conduct financial statements analysis and explore how they can be used to make sound financial decisions. We will explore the investment choice criteria and the process to make good capital investment choice decisions. We will consider what may be the most fundamental question facing investors and financial economists alike when we study risk. We will consider what it means for an investment to be risky, and examine methods of valuing risky assets.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de finance, assurance et immobilier

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2021 – 1 section offerte

This course is offered in English in the winter semester only.This course is the English version of GSF-1000 Finance. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course section is accessible to students from other programs with the exception of students in the Certificate in Administration program. Although this course is not accessible to students in the Certificate in Administration program, you may send your request to the Direction de programmes to register for this course if you demonstrate successful completion of College Mathematics 103, 105 and 203 or their equivalents. This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Sur Internet
    • Dates: Du 18 janv. 2021 au 23 avr. 2021