GSF-4096 Project Financial Management

Project Financial Management focuses on the application of financial theory in the selection and financial management of investment projects in real estate, infrastructure, emerging countries and small businesses. It also focuses on the development of stringent analytical and quantitative tools in the evaluation of risky investment projects. The course content will be divided between developing financial theoretical models, building an in-depth knowledge of quantitative financial analysis tools and studying empirical applications and case studies related to infrastructure, energy, real estate and other real assets as well as of emerging countries.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

• Cours donné en anglais