GSO-1100 Operations and Logistics

This course introduces the logistics aspects of a manufacturing network. It focuses mainly on the different types of production systems, inventory management, production scheduling, material requirements planning, project management, operations scheduling, quality management, maintenance, facility layout, transportation and choice of sites.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département d'opérations et systèmes de décision

Préalables

MQT-1100 OU MQT-1102 OU STT-2920

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2021 – 1 section offerte

This course is the english version of GSO-1000 "opérations et logistique". Only one of those two courses will be accepted. This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Sur Internet
    • Dates: Du 18 janv. 2021 au 23 avr. 2021

Hiver 2020 – 1 section offerte

This course is the english version of gso-1000 "opérations et logistique". Only one of those two courses will be accepted.

• Type: En classe
    • Dates: Du 13 janv. 2020 au 24 avr. 2020