MNG-6059 Dynamics of Global Strategy

This course takes an integrated approach to global strategy. As firms are increasingly faced with ever more complex strategic choices, contingent on the interaction between global and local forces, managers need to develop a dynamic mindset that will allow them to seize the opportunities (and identify risks) afforded by such multifaceted challenges. The goal is to allow students to develop an integrated and dynamic perspective to global strategy. Topics include : the design of organizations and processes; the role of managers and executives; the impact of international operations, manufacturing, and marketing on firms' global strategies and value creation; and strategic networks and alliances.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de management

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cours équivalents ou jumelés ULaval

• MNG-6014 Design et processus organisationnel Depuis l'été 2009

Hiver 2021 – 1 section offerte

This course is the English version of MNG-6014 Design et processus organisationnel. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online with a few synchronous sessions. Participation in the synchronous sessions is strongly recommended. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plages horaires

• Type: Sur Internet