SIO-1101 Information Systems and Technologies

The goal of this course is to prepare managers to face information system management in their business, to give them the essential information technology tools. The course touches the large spectrum of information system characteristics and the information tehnology infrastructure. Special care is given to current trends in the information system and technology domain, including : Internet use in business, the digital firm, e-commerce, strategic information systems, corporate systems (ERP), information security, knowledge management, and decision support tools. However, the focus is on business opportunities, success, and possible failures. This brings the student to face current trends, preparing them for their information systems needs in business.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Hiver 2022
  • Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de systèmes d'information organisationnels

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2022 – 1 section offerte

This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website.

Plages horaires

• Type: Sur Internet
    • Type: En classe
    • Journée: Lundi
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 1307
    • Journée: Lundi

Automne 2020 – 1 section offerte

This course is offered online in synchronous mode, live, according to the schedule indicated. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020
    • Journée: Mardi

Automne 2019 – 1 section offerte

Ce cours peut être suivi aussi bien en classe qu'à distance. Les enregistrements des présentations, diffusés en direct et en différé sur le site Web du cours, sont effectués en salle chaque semaine, à l'horaire indiqué, avec des étudiants présents qui peuvent ainsi poser des questions.Ce cours est la version anglaise de SIO-1000, un seul des cours sera reconnu dans le programme.Pour plus d’informations, consultez la page du cours à l’adresse www.distance.ulaval.ca.

• Dates: Du 3 sept. 2019 au 13 déc. 2019
    • Journée: Mercredi