SIO-4019 Data Analytics for ESG

Two trends dominate the current business scape. First, increasing use of data analytics, where data is analyzed for improving business performance. Second, increasing concerns about global warming and climate change leading businesses to focus on environmental, social, and governance (ESG). These trends transcend departmental and functional boundaries. This course is at the intersection of analytics and ESG. It aims to equip students with knowledge and understanding of data analytics as applied to ESG. Students will learn about ESG measurements and the use of analytics to derive insights from ESG data and make better decisions with respect to ESG criteria.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Hiver 2022
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de systèmes d'information organisationnels

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2022 – 1 section offerte

This course is offered online in synchronous mode, live, according to the schedule indicated. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 10 janv. 2022 au 22 avr. 2022