SIO-6017 Information Systems and Technologies

Managers at all levels are expected to know how information systems (IS) and information technologies (IT) can be used to create business value. This course introduces students to the broad range of IS and IT used by successful organizations to enhance their perational, financial and environmental performance and competitive edge. The course emphasizes the importance of aligning business and IT strategies, and presents the organizational and technical foundations of IS, the role of IS in enhancing business rocesses and decision-making, and the processes of designing, implementing and managing IS. The course provides essential tools and reference frameworks that can be used to assess and maximize the business value of IS.

• 3 Crédits

• Cycle du cours

• Modes d'enseignement

• À l'horaire

• Automne 2022
  • Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de systèmes d'information organisationnels

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Automne 2022 – 1 section offerte

NRC 88608 Capacité maximale: 80 étudiants Enseignant: Mohammad Ali Jabbari Sabegh

This course is the English version of SIO-6009 Système d’information. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. Blended (hybrid) course combines, in varying proportions, in-person teaching as well as distance learning activities. The online portion of the course takes place on monPortail.

Plages horaires

• Type: Sur Internet
    • Dates: Du 6 sept. 2022 au 16 déc. 2022
    • Date: 8 sept. 2022
    • Date: 29 sept. 2022
    • Date: 20 oct. 2022
    • Date: 17 nov. 2022

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Troisième cycle

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

• Scolarité préparatoire

Automne 2021 – 1 section offerte

This course is the English version of SIO-6009 Système d’information. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website.

Plages horaires

• Type: Sur Internet
    • Local: 3323
    • Type: Classe virtuelle synchrone

Automne 2020 – 1 section offerte

This course is the English version of SIO-6009 Système d’information. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course is offered online in synchronous mode, live, according to the schedule indicated. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020