SIO-6019 Data Analytics for ESG

Two trends dominate the current business scape. First, increasing use of data analytics, where data is analyzed for improving business performance. Second, increasing concerns about global warming and climate change leading businesses to focus on environmental, social, and governance (ESG). These trends transcend departmental and functional boundaries. This course is at the intersection of analytics and ESG. It aims to equip students with knowledge and understanding of data analytics as applied to ESG. Students will learn about ESG measurements and the use of analytics to derive insights from ESG data and make better decisions with respect to ESG criteria. Students who have successfully completed SIO-4018 or SIO-4019 cannot register for this course.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

• Cours donné en anglais