SIO-6051 Data Mining and Exploration

This course provides an introduction to data exploration and data mining. It is designed to familiarize students with dimensional data modeling, data warehousing, and data mining. The course focuses on topics such as dimensional data modeling, data warehousing, datamarts, DM development process, data preprocessing and exploration, statistical approaches to DM, k-nearest neighbor algorithm, decision trees, neural networks, etc. Learning activities include group projects using the R software tool.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de systèmes d'information organisationnels

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Automne 2020 – 1 section offerte

This course is the English version of SIO-6003 Techniques de forage des données. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020