THL-1237 Liturgical Life I: The Eucharist

The Eucharist as the centre of the life of the Church. Its liturgical structure as a reflection of Orthodox theology. The experience of salvation as historical fact and eschatological hope Relationships between other rituals and the Eucharist. Pastoral and catechetical dimensions of liturgical life.

Cycle du cours

• Premier cycle

Mode d'enseignement

• Cours donné en anglais

• Faculté de théologie et de sciences religieuses
  • Théologie et sciences religieuses

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2017 – 1 section offerte

Cours donné en partenariat avec l’institut de théologie orthodoxe de Montréal .

• Type: En classe
    • Dates: Du 9 janv. 2017 au 21 avr. 2017