Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'hiver 2021
Cours présentiel-hybride
Cours à distance-hybride

Cours à l'horaire à l'hiver 2021
Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
Cours offert en développement durable
Cours pouvant être offert en mode comodal
Cours pouvant être offert à distance-hybride

ENT-2148 Design-led Entrepreneurship : Startup Fuze

This course is led by innovators, experienced entrepreneurs and designers, and will introduce the student to the world of ideation, product and service design, prototyping, validation, business model generation, fundraising, marketing and more. In order to do so, this course will present design and product development approaches, which is linked to entrepreneurial project management. The concept of a value proposition, the interdependence between the product, the service, the market and the business model, is particularly discussed, as well as all phases of a design process related to it. This course cannot be taken by students who have already taken the course ENT-2023 or ENT-2147.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques