Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'hiver 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'hiver 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

MNG-6059 Dynamics of Global Strategy

This course takes an integrated approach to global strategy. As firms are increasingly faced with ever more complex strategic choices, contingent on the interaction between global and local forces, managers need to develop a dynamic mindset that will allow them to seize the opportunities (and identify risks) afforded by such multifaceted challenges. The goal is to allow students to develop an integrated and dynamic perspective to global strategy. Topics include : the design of organizations and processes; the role of managers and executives; the impact of international operations, manufacturing, and marketing on firms' global strategies and value creation; and strategic networks and alliances.
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle

Cours équivalent(s) UL

MNG 6014Design et processus organisationnelDepuis l'été 2009

Hiver 2019

En classe - Restrictions
NRC17170
Capacité maximale58 étudiants
Enseignant(s)
Cheick Fousseni Diaby
This course is the English version of MNG-6014 Design et processus organisationnel. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.
DuréeDu 14 jan 2019 au 26 avr 2019Local3323Horaire12h30 à 15h20

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle
  • Troisième cycle
Majeure
Ne doit pas être inscrit :
  • Scolarité préparatoire

Hiver 2018