Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2020
Cours présentiel-hybride
Cours à distance-hybride

Cours à l'horaire à l'automne 2020
Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
Cours offert en développement durable
Cours pouvant être offert en mode comodal
Cours pouvant être offert à distance-hybride

Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
Cours pouvant être offert en mode comodal

This course provides an introduction to data exploration and data mining. It is designed to familiarize students with dimensional data modeling, data warehousing, and data mining. The course focuses on topics such as dimensional data modeling, data warehousing, datamarts, DM development process, data preprocessing and exploration, statistical approaches to DM, k-nearest neighbor algorithm, decision trees, neural networks, etc. Learning activities include group projects using the R software tool.
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle

Cours équivalent(s) UL

SIO 6003Depuis l'été 2009

Automne 2020

SIO 6051 - Z3
À distance - Restrictions
NRC88765
Capacité maximale100 étudiants
Enseignant(s)
Rohit Nishant
This course is the English version of SIO-6003 Techniques de forage des données. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website.
TypeClasse virtuelle synchrone  JournéeVendredi
DuréeDu 31 aoû 2020 au 11 déc 2020  Horaire12h30 à 15h20

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude