ENT-6056 Entrepreneurial Thinking, Innovation and Creativity

This course deals with entrepreneurship as a concept that goes beyond starting a business. Specifically, it focuses on building entrepreneurial attitudes and behaviours that will lead to creative solutions within community and organizational environments. Course topics include defining entrepreneurship as it applies to individuals (traits, cognition, creativity, risk-taking and vigilance) and translates into specific behaviours (opportunity identification, evaluation, and exploitation), and possible results (business start-up, product launch, value creation), as well as how to foster and develop entrepreneurial thinking. Students will also be made aware of the importance the entrepreneurial spirit plays in society, including in social, political, community, or economic environments.

Cycle du cours

Mode d'enseignement

À l'horaire

• Automne 2021
  • Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de management

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

• Scolarité préparatoire

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Automne 2021 – 1 section offerte

NRC 84799 Capacité maximale: 60 étudiants Enseignant: James Eaves

This course is the English version of MNG-6132 or ENT-6132 Esprit entrepreneurial, innovation et créativité. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online with a few synchronous sessions. Participation in the synchronous sessions is strongly recommended. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

• Dates: Du 30 août 2021 au 10 déc. 2021
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 3 sept. 2021
    • Journée: Vendredi
    • Horaire: De 9h à 11h50

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

• Scolarité préparatoire

Automne 2020 – 1 section offerte

This course is the English version of MNG-6132 or ENT-6132 Esprit entrepreneurial, innovation et créativité. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.Please note that synchronous attendance is strongly recommended for the synchronous session on Tuesday, September 1 from 9:00 am to 11:50 am.

• Dates: Du 31 août 2020 au 11 déc. 2020
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 1 sept. 2020
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 9h à 11h50

Automne 2019 – 1 section offerte

La formation hybride combine des activités d’enseignement et d’apprentissage offertes en présence des étudiants et de l’enseignant ainsi que des activités de formation à distance, afin de tirer avantages de ces deux modes de formation (accès à l’enseignant et flexibilité dans la gestion du temps et des apprentissages). La partie à distance de ce cours est offerte sur le site WEB du cours; vous y trouverez le plan de cours, les ressources pédagogiques, les activités et les exercices de même que des outils de communication. Le site du cours est accessible dès le premier jour de la session. This course is the English version of MNG-6132 or ENT-6132 Esprit entrepreneurial, innovation et créativité. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.

• Dates: Du 3 sept. 2019 au 13 déc. 2019
    • Date: 9 sept. 2019