GIE-6088 Strategy of International Firms

The course aims to bring students to understand the fundamental concepts and models of analysis in the field of international strategic management from a manager's perspective. The course focuses on both of theoretical understanding and practical implementation of international business practices. Students will develop the knowledge, skills and sensibilities inherent in the practice of general management in an international context. They will also develop capabilities to integrate the knowledge acquired in the functional areas of management such as finance, marketing, human resources, production, information system and accounting.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de management

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2021 – 1 section offerte

This course is the English version of GIE-6084 Stratégie de l'entreprise internationale. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. This course is offered online with a few synchronous sessions. Participation in the synchronous sessions is strongly recommended. Recordings of the sessions will be available on the course website. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plages horaires

• Type: Sur Internet