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MRK-1101 Marketing Management

The course is a study of the functions of marketing from a managerial perspective. The topics include among basic concepts of management of marketing environment, management of marketing information, customer-driven marketing strategies (market segmentation, targeting, and positioning). Also, the management of product, pricing, promotional, and distribution policies of the marketing mix are covered. Upon completion of the course, students will understand the nature and importance of marketing, be acquainted with the activities and responsibilities of the marketing department, and understand key ethical issues in marketing and their social responsibility.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Premier cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • Cours pouvant être offert à distance
  • Cours pouvant être offert en formule hybride
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Automne 2023 – 1 section offerte

NRC 86742 Capacité maximale: 68 étudiants

This course is the English version of MRK-1000 "Marketing" course. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program. Blended (hybrid) course combines, in varying proportions, in-person teaching as well as distance learning activities. The online portion of the course takes place on monPortail.

Plages horaires

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 5 sept. 2023 au 15 déc. 2023
    • Type: En classe
    • Date: 12 sept. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 8h30 à 11h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307
    • Type: En classe
    • Date: 19 sept. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 8h30 à 11h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307
    • Type: En classe
    • Date: 10 oct. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 8h30 à 11h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307
    • Type: En classe
    • Date: 7 nov. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 8h30 à 11h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307
    • Type: En classe
    • Date: 5 déc. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 8h30 à 11h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307

Hiver 2023 – 1 section offerte

NRC 16798 Capacité maximale: 68 étudiants

This course is the English version of MRK-1000 - Marketing. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. The student is allowed to take assignments and exams in French.This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plage horaire

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 10 jan. 2023 au 21 avr. 2023