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MRK-6003 Marketing

This course provides an introduction to the role of marketing in modern organizations and to key concepts, such as segmentation and creation of customer value. Tools to help managers make decisions in a range of tactical areas, including product development and positioning, competitive pricing, managing distribution channels, and promotion and communication are presented.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • À l'horaire

    • Été 2023
    • Automne 2023
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un signifie la reconnaissance de l'autre.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. L'étudiant qui a suivi le cours de niveau 4000 ne peut pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 s'il poursuit des études au 2e ou au 3e cycle et il ne peut pas demander à la direction de son programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Automne 2023 – 1 section offerte

NRC 86760 Capacité maximale: 70 étudiants Enseignant: Thomas Kyo Beom Koo

This course is the English version of MRK-6004 Marketing. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program.This course is part of the Specialized Graduate Studies Degree (DESS) of Business Administration.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 5 sept. 2023 au 15 déc. 2023
    • Journée: Mercredi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3325

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

  • Scolarité préparatoire

Été 2023 – 1 section offerte

NRC 51473 Capacité maximale: 60 étudiants

Students who have previously taken a basic marketing course equivalent to MRK-1000 "Marketing" in the Bachelor of Business Administration (B.B.A.) may not enroll in this course. This course is the English version of MRK-6004 Marketing course. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program.The duration of the course is 11 weeks. This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plage horaire

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 1 mai 2023 au 23 juin 2023

Hiver 2023 – 1 section offerte

NRC 16822 Capacité maximale: 70 étudiants

This course is the English version of MRK-6004 - Marketing. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. The student is allowed to take assignments and exams in French.Students who have previously taken a basic marketing course equivalent to MRK-1000 "Marketing" in the Bachelor of Business Administration (B.B.A.) may not enroll in this course. This course is the English version of MRK-6004 Marketing. Students who have previously taken the course may not register for this one. Only one of the two courses will be accepted in your pathway.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 10 janv. 2023 au 21 avr. 2023
    • Journée: Jeudi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 1317