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MRK-6022 International Marketing Management

This course aims at introducing the particularities of International Marketing Management, familiarizing the student with the strategic dimensions that make up the decisions concerning the presence of products and services in foreign markets. This course also intends to make students capable of participating in the creation of a marketing plan adapted to international conditions. The teaching approach will use presentations by the professor and the students, debates, and case studies. The students will have to complete an international marketing plan by the end of the semester.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • À l'horaire

    • Automne 2023
  • Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un signifie la reconnaissance de l'autre.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. L'étudiant qui a suivi le cours de niveau 4000 ne peut pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 s'il poursuit des études au 2e ou au 3e cycle et il ne peut pas demander à la direction de son programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Automne 2023 – 1 section offerte

NRC 86769 Capacité maximale: 78 étudiants Enseignant: Sumitra Auschaitrakul

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be recognized in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 5 sept. 2023 au 15 déc. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle
  • Troisième cycle

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

  • Scolarité préparatoire

Hiver 2023 – 1 section offerte

NRC 16831 Capacité maximale: 50 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be accepted in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.Blended (hybrid) course combines, in varying proportions, in-person teaching as well as distance learning activities. The online portion of the course takes place on monPortail.

Plages horaires

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 10 jan. 2023 au 21 avr. 2023
    • Type: En classe
    • Date: 10 jan. 2023
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3323
    • Type: En classe
    • Date: 31 jan. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3323
    • Type: En classe
    • Date: 14 fév. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3323
    • Type: En classe
    • Date: 28 mars 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3323
    • Type: En classe
    • Date: 11 avr. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3323

Automne 2022 – 1 section offerte

NRC 86821 Capacité maximale: 78 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be accepted in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 6 sept. 2022 au 16 déc. 2022
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 0215