Aller au contenu principal

MRK-6022 International Marketing Management

This course aims at introducing the particularities of International Marketing Management, familiarizing the student with the strategic dimensions that make up the decisions concerning the presence of products and services in foreign markets. This course also intends to make students capable of participating in the creation of a marketing plan adapted to international conditions. The teaching approach will use presentations by the professor and the students, debates, and case studies. The students will have to complete an international marketing plan by the end of the semester.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • À l'horaire

    • Automne 2022
  • Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un signifie la reconnaissance de l'autre.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. L'étudiant qui a suivi le cours de niveau 4000 ne peut pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 s'il poursuit des études au 2e ou au 3e cycle et il ne peut pas demander à la direction de son programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Automne 2022 – 1 section offerte

NRC 86821 Capacité maximale: 68 étudiants Enseignant: Sumitra Auschaitrakul

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing interntational. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. The student who already took the French version of the course GIE-6080 cannot enrol in the English version of the course MRK-6022 in their study programme, and vice versa. This course is the equivalent of GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of those two courses will be accepted.To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003.

Plages horaires

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 6 sept. 2022 au 16 déc. 2022
    • Type: En classe
    • Dates: Du 6 sept. 2022 au 16 déc. 2022
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 0215

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle
  • Troisième cycle

Cheminement

Ne doit pas être inscrit à:

  • Scolarité préparatoire

Hiver 2022 – 1 section offerte

NRC 16855 Capacité maximale: 46 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be accepted in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website.

Plages horaires

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 10 janv. 2022 au 22 avr. 2022
    • Type: En classe
    • Dates: Du 10 janv. 2022 au 22 avr. 2022
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3313
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 10 janv. 2022 au 22 avr. 2022
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 9h à 11h50

Automne 2021 – 1 section offerte

NRC 87134 Capacité maximale: 80 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be accepted in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.This course is offered online. For more information, visit the course page at www.distance.ulaval.ca.

Plage horaire

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 30 août 2021 au 10 déc. 2021