SIO-6056 Information Systems and Sustainable Development

Information systems and technologies play an important role in sustainable development. This course aims to expose students to the challenges that management information systems pose to sustainable development. Then, students will acquire new knowledge, develop new skills and learn concrete approaches for advancing sustainable development through the use of information systems and technologies. Sustainability requires new ways of thinking and problem-solving, thus the course adopts an active learning environment in which frequent participation and strong commitment is required from students, regardless of whether they follow the course in class or at a distance. Students who have already attended SIO-6054 cannot enroll in this course.

Cycle du cours

• Deuxième cycle

Mode d'enseignement

• Cours pouvant être offert en mode comodal
  • Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
  • Cours donné en anglais
  • Cours en développement durable

• Faculté des sciences de l'administration
  • Département de systèmes d'information organisationnels

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

• Deuxième cycle

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2020 – 1 section offerte

This course can be taken in class or online (synchronous or asynchronous mode). Recordings of the sessions will be available on the course website. Please complete the assisted registration form available on FSA website. To follow this course, you must have previously done SIO-6009 or SIO-6017.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 13 janv. 2020 au 24 avr. 2020
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2327

Hiver 2018 – 1 section offerte

This course is the English version of SIO-6054 Les SIO au service du développement durable. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.Ce cours peut être suivi aussi bien en classe qu'à distance. Les enregistrements des présentations, diffusés en direct et en différé sur le site Web du cours, sont effectués en salle chaque semaine, à l'horaire indiqué, avec des étudiants présents qui peuvent ainsi poser des questions. Ce cours est offert à distance. Pour plus d'informations, consultez la page du cours à l'adresse www.distance.ulaval.ca. Veuillez compléter le formulaire d’inscription avec assistance disponible sur le site de la FSA.Pour suivre ce cours, vous devez avoir fait préalablement : SIO-6009 ou SIO-6017.

• Type: Classe virtuelle synchrone
    • Dates: Du 15 janv. 2018 au 27 avr. 2018