THL-2232 Bible and Liturgy

Study of Biblical texts or allusions found in lectionaries, Sacramentaries, liturgical calendars, and other symbolic Judeo-Christian aspects, in relation with their interpretation and actualisation. Analysis of conditions of communication of the biblical message through liturgy. Content can be adapted, for example, the study of the lectionary in view of a specific liturgical year or in relation with a ritual tied to a specific sacrament.

• 3 Crédits

• Cycle du cours

• Premier cycle
  • Modes d'enseignement

• Cours donné en anglais

• Faculté de théologie et de sciences religieuses
  • Théologie et sciences religieuses

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Hiver 2020 – 2 sections offertes

• Dates: Du 13 janv. 2020 au 24 avr. 2020
    • Journée: Jeudi
    • Horaire: De 19h à 21h50
    • Pavillon: Inst. théo. orthodoxe Montréal
    • Local: -

Cours donné en partenariat avec l’école de théologie évangélique du Québec (ETEQ).

• Dates: Du 13 janv. 2020 au 24 avr. 2020
    • Pavillon: École théo. évangel. Mtl UL