Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'hiver 2020
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'hiver 2020
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

This course studies the post-WWII period in American Literature, usually called American Postmodernism. It examines various literary manifestations of the postmodern ethos (e.g. Beats, Black Arts Movement, feminism, LGBT, Chicano/a) as the country enters the tumultuous decades of the 1960s and 1970s. It looks at the literatures of the late eighties through the early twenty-first century, as they continue their conversations with the past, with politics, and with technological advancement, and respond to calls for a « new » literature.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures