Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2020
Cours présentiel-hybride
Cours à distance-hybride

Cours à l'horaire à l'automne 2020
Cours pouvant être offert en présentiel-hybride
Cours pouvant être offert à distance synchrone ou asynchrone
Cours offert en développement durable
Cours pouvant être offert en mode comodal
Cours pouvant être offert à distance-hybride

GIE-6086 International Human Resources Management

The main objective of the course is to introduce students to the challenges and issues related to human resources management abroad. It will bring students to discussions of frameworks recently developed by scholars in human resource management systems of other nations. Variations in employment systems across nations will be discussed as well. Special attention will be paid to the four main stages of the human resources management cycle : attraction, recruitment, retention, and exit. After having completed the course, students should be able to design, analyze, and implement efficient management strategies and practices in the field of international HRM. Students that have previously taken GIE-3100 or GIE-3104 can't subscribe to GIE-6086. This course is equivalent to GIE-6081. Only one of the two counts towards the credit requirement of the program.
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle

Cours équivalent(s) UL

GIE 6081Relations humaines dans les affaires internationalesDepuis l'été 2009

Hiver 2020

1 section offerte
GIE 6086 - A
En classe
NRC15030
Capacité maximale68 étudiants
This course is the English version of GIE-6081 Les Relations humaines dans les affaires internationales. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. Students that have previously taken GIE-3100 Gestion des ressources humaines en contexte interculturel or GIE-3104 International Human Resource Management can't suscribe to this course.
Plage(s) horaire
TypeEn classePavillonPalasis-PrinceJournéeJeudi