Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'automne 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

This course will allow students to develop analytical tools designed to solve financial decision problems at the international level. Multinationals’ financial management differs from that of a purely national firm. New variables have to be taken into account, in particular the foreign exchange risk. The first part of the course focuses on the basic concepts of the international financial environment and international financial markets. We then focus on the various tools and strategies designed to manage foreign exchange risk. The second part of the course deals with international finance such as political risk, diversification of an international portfolio and integration of financial markets. Students who have already attended GIE-6082
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
Travail personnel3 heures

Total9 heures

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle
Majeure
Ne doit pas être inscrit :
  • Finance
  • Ingénierie financière

Cours équivalent(s) UL

GIE 6082Gestion financière de l'entreprise internationaleDepuis l'été 2009

Hiver 2018

1 section offerte
GIE 6113 - A
En classe
NRC26664
Capacité maximale58 étudiants
Students enrolled in “études libres” or other programs should contact the teacher before enrolling in the course. The student must ensure that he/she has prior knowledge to take this course as a non concentration course. This course is the English version of GIE-6082 Gestion financière de l’entreprise internationale. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.
Plage(s) horaire
TypeEn classePavillonPalasis-PrinceJournéeLundi