Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'hiver 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'hiver 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

HST-2903 Christianity of the Second Millennium

An introductory history of Christianity in the second millennium, which is marked by the expansion of the West, the outbreak of the Reformation, the re-globalization of Christianity and its encounter with new cultures through European colonization and the Western missionary movement. The course studies these developments through an analysis of key institutions, ideas, people, events, and movements, highlighting the mission of the Church in the world. The focus is on Protestant Christianity beginning with the Reformation, although Catholic and Eastern Christianity are also briefly studied.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Cours équivalent(s) UL

HST 2900Christianisme du second millénaireDepuis l'hiver 2011

Hiver 2019

1 section offerte
HST 2903 - W
En classe
NRC21302
Capacité maximale25 étudiants
Enseignant(s)
Jonathan Bersot
Jerry Thomas
Cours donné en partenariat avec l’Institut biblique du Québec (IBQ) à Longueuil.
Plage(s) horaire
TypeEn classePavillonInstitut biblique du QuébecJournéeJeudi