Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'automne 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

MRK-6022 International Marketing Management

This course aims at introducing the particularities of International Marketing Management, familiarizing the student with the strategic dimensions that make up the decisions concerning the presence of products and services in foreign markets. This course also intends to make students capable of participating in the creation of a marketing plan adapted to international conditions. The teaching approach will use presentations by the professor and the students, debates, and case studies. The students will have to complete an international marketing plan by the end of the semester.
Cycle(s) du cours - Deuxième cycle

Cours3 heures
Laboratoire ou
travaux pratiques
0 heure
Travail personnel6 heures

Total9 heures

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude
Doit être inscrit :
  • Deuxième cycle

Cours équivalent(s) UL

GIE 6022Depuis l'été 2009
GIE 6080Depuis l'été 2009
MRK 6088Planification du marketing internationalDepuis l'été 2009

Automne 2019

En classe - Restrictions
NRC87070
Capacité maximale57 étudiants
The student who already took the French version of the course GIE-6080 cannot enrol in the English version of the course MRK-6022 in their study programme, and vice versa. This course is the equivalent of GIE-6080 Gestion du marketing international. This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing interntational. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted.
TypeEn classe  JournéeMercredi
DuréeDu 3 sep 2019 au 13 déc 2019  Horaire08h30 à 11h20

Restriction(s) à l'inscription

Cycle d'étude