Afficher seulement les cours à l'horaire à la session d'automne 2019
Offert à distance
Formule hybride

Indique que le cours est à l'horaire à l'automne 2019
Indique que le cours peut être offert en formule hybride
Indique que le cours peut être offert à distance
Indique que le cours est en développement durable
Indique que le cours peut être offert en formule comodale

THL-2013 Interpretation of Magisterial Texts

Presentation and exploration of ecclesial magisterial documents : definition of different types of texts and their level of authority; analysis of the filiation between documents and intertextual studies to establish the relationships between documents. Reading and application of interpretative rules. This course is distinctively interested in key historical texts that originated during the emergence of modern Pentecostalism at the beginning of 20th century (and before) to understand its teachings and to trace its acceptation in subsequent texts.
Cycle(s) du cours - Premier cycle

Cours2 heures