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MRK-3102 International Marketing

This course introduces students to the internal and external factors (cultural, financial, legal, others) which influence foreign market penetration decisions, to relevant frameworks for foreign market analysis and for the identification of appropriate foreign entry modes. This knowledge will enable the student to understand the advantages and challenges related to expansion into foreign markets and to participate in the development of international marketing strategies and plans.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Premier cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Préalables

(MRK-1000 OU MRK-1101 OU (MRK-1001 ET MRK-2002) OU AGC-1000)

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Hiver 2024 – 1 section offerte

NRC 16896 Capacité maximale: 38 étudiants

This course is the English version of MRK-3101 - Marketing international. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. The student is allowed to take assignments and exams in French.This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. Proctored exams take place on campus only. Exams may take place at times other than the scheduled classroom time, including evenings and weekends.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 15 jan. 2024 au 26 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307

Automne 2023 – 1 section offerte

NRC 86755 Capacité maximale: 36 étudiants

This course is the English version of MRK-3101 Marketing International. Only one of the two courses will be recognized in the program. ATTENTION: The student must be present at the first class session.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 5 sept. 2023 au 15 déc. 2023
    • Journée: Mercredi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2327